V času, ko se je dosti fizičnih trgovin zaprlo in se posledično izgublja promet je ogroženih kar nekaj samostojnih podjetnikov, pa tudi manjših podjetij. Ravno z namenom pomoči in svetovanju kako si pomagati s spletno prodajo pišemo ta članek, ki bo morda komu spremenil pogled na prodajo preko spleta in omogočil širitev posla in obstoj podjeta.

Prodaja preko spleta ni noben “bav bav”

Želimo razbiti prvi mit spletne prodaje. Velikokrat slišimo, da kdo reče, nimam znanja, uporaba je pre kompleksna, nismo pripravljeni ali pa naše podjetje tega ne potrebuje. Ravno nasprotno, prav sedaj je potrebno iskati inovativne pristope k prodaji in se usmeriti na splet. Danes je na voljo že veliko tehnologij, ki omogočajo vzpostavitev spletne trgovine “out-of-the-box”.

Kako začeti s spletno prodajo?

Navedli bomo kratek seznam, da si lahko predstavljate kaj dejansko pomeni vzpostaviti spletno trgovino.

  1. nakup domene
  2. nakup spletnega gostovanja
  3. izbira ustrezne platforme za spletno prodajo
  4. izbira teme in dizajna za vašo spletno trgovino
  5. vnos podatkov o artiklih
  6. aktiviranje načinov dostave
  7. aktiviranje načinov plačila
  8. vključitev sistema za spremljanje uporabe
  9. preizkus delovanja, in prvi testni nakup
  10. lansiranje spletne trgovine
  11. marketing, marketing, marketing
  12. skrb za konstantne izboljšave, učite se od svojih kupcev

Prvi korak: nakup domene

Prvi korak za uspešno vzpostavitev spletne trgovine je nakup domene, obstaja kar nekaj spletnih ponudnikov za registracijo domene v Sloveniji.

Domena je preprosto povedano spletni naslov na katerem bo dostopna vaša spletna trgovina, kot nekakšna hišna številka ali naslov.

Drugi korak: zakup gostovanja

Vaša spletna trgovina potrebuje prostor na t.i. strežniku, da lahko nemoteno deluje (podobno kot vsak program, ki ga želite namestiti na računalnik potrebuje prostor na disku).

Pri vseh zgoraj omenjenih ponudnikih je možen nakup gostovanja, v kolikor potrebujete pomoč nas kontaktirajte in brezplačno vam bomo svetovali in pomagali pri nakupu.

Tretji korak: izbira ustrezne platforme za spletno prodajo

Temu koraku je potrebno posvetiti kar nekaj časa. Predvsem se je potrebno vprašati, koliko uporabnikov pričakujete, koliko izdelkov boste imeli, kako boste vodili zalogo izdelkov?

Navajamo nekaj rešitev, ki so na voljo:

Za katerega se naj odločim?

Povsem odvisno od vaših želja, za manjše potrebe bo zadostoval WooCommerce, ki je enostaven za uporabo, uporablja ga pa kar dosti slovenskih spletnih trgovin. Za večje projekte se priporoča uporaba bolj konkretnih eCommerce platform.

Četrti korak: izbira teme ali dizajna za vašo spletno trgovino

Večina sistemov omogoča, da sami izberete dizajn iz oblikovnih predlog ali pa jih poiščete na spletu, za začetek bo dovolj, če pa razmišljate o resnem širjenju je za sam razvoj teme bolje prepustiti kakšnemu podjetju ali programerju ter oblikovalcu, da vam pomagata pri tem.

Peti korak: vnos podatkov o artiklih

Če imate malo izdelkov lahko vnos opravite ročno, lahko pa se lotite streteškega vnosa in najprej vnesete izdelke za katere predvidevate največ naročin in potem spotoma dnevno dodajate ostale.

Uvoz si lahko za večino eCommerce sistemov pripravite tudi v Excelu po navodilih posameznega sistema, ki ga boste uporabili in preko čarovnika za uvoz enostavno uvozite podatke o artiklih.

Šesti korak: aktiviranje načinov dostave

Razmislite kako boste dostavljali izdelke do vaših kupcev, običajno se razmišlja o naslednjih vrstah dostave:

  • osebni prevzem na lokaciji podjetja pogosto se imenuje Click & Collect
  • dostava na naslov s pomočjo dostavno paketne službe
  • prevzem na paketomatu
  • drugo

Sedmi korak: aktiviranje načinov plačila

Ta korak je dostikrat problematičen pa vseeno ni tako kompleksen, razmisli o tem kako vam bodo kupcli lahko plačali, običajni načini plačila so:

  • plačilo po povzetju
  • nakazilo na TRR po predračunu
  • plačilo s kreditno kartico
  • Paypal
  • plačilo s kriptovalutami

Primeri teh ponudnikov:

Kartična plačila:

Plačila s kriptovalutami:

Osmi korak: vključitev sistema za spremljanje uporabe

Slednje je predvsem koristno ker boste tako lahko spremljali koliko obiskovalcev, ob katerem času in na katerih podstraneh se največ zadržujejo vaši kupci. Ti podatki vam bodo pomagali pri optimizaciji vaše spletne trgovine.

Najbolj popularna rešitev ne Google Analytics: https://analytics.google.com/analytics/web/

Deveti korak: preizkus delovanja, in prvi testni nakup

Zelo pomemben korak! Pred uradnim lansiranjem se postavite v vlogo kupca in poskusite opraviti testno naročilo.

  • Se lahko doda izdelek v košarico?
  • Je zaloga pravilna?
  • je možno oddati naročilo?
  • Je plačilo uspešno?
  • Dobi uporabnik potrdilo o plačilu in naročilu na mail?
  • Ste vi dobili informacijo o naročilu?

Če je vse zgoraj navedeno delovalo ste verjetno pripravljeni na lansiranje, predvsem pa se dvakrat prepričajte da vse deluje. Ne pozabite preveriti spletne strani na mobilnem telefonu in drugih brskalnikih.

Deseti korak: lansiranje spletne trgovine

Juhu! Uspelo vam je, čestitke 😉 Lansirali ste spletno trgovino, najprej za njo povejte svojim prijateljem, morda vseeno najdejo kakšno napako ali predlog za izboljšavo. Za tem predlagamo, da vzpostavite stran na družabnih omrežjih Facebook ali Instagram in pričnete z oglaševanjem vaše spletne trgovine.


0 Komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja